Saturday, November 04, 2006

住家菜


结婚以后,迁入属于我们的小天地以来,大部分的日子都会下厨煮两餐。是不比妈妈煮的美味,毕竟我是新手上路,但这终究是我想为他做的其中一件事。
以前在家,他大部分的时间都吃外头的,现在有了属于自己的家庭,我希望可以给他真正家的感觉,希望他每天回到家,饭桌上就有现成的饭菜在等着他……
阿娴的住家菜,是比不上大厨的厨艺,但却用心烹饪 ,下口的不只是两餐,还有我的呵护。

10 comments:

The Geminean Power said...

看起来好好吃喔!

js said...

呵呵,当然咯!下次你们来,煮给你们尝尝!

Anonymous said...

Shin,
leng lui, good to hear from you...,and how about boon tek, long time don't have your both info. hope every thing is nice.... and the page you create also very good and nice....i also outdated already,"blogger" this program for me also very new and i also can't always using internet at company,so anything wan't to share try to email me loh..... email : woei-chiang.loh@siemens.com....

Anyway i very to read you massage and photo you publish.... thank to share....

Anonymous said...

爱心菜吃得何止菜色?

js said...

爱美丽,你喜欢下厨吗?

Anonymous said...

如果我不懒...:-p
为心爱的人下厨是幸福的事。

js said...

那你是不是经常都幸福洋溢啊?!呵呵

Anonymous said...

我吃的都是我自己草草准备的。。:-p

js said...

一个人住在外头,怎么样也无法像家里那么好。虽然草草准备,但诚如你说,营养重要喔!

Anonymous said...

营养餐好难吃,少盐、去油。。:-(
都怪妈妈把我的胃养的这么挑...hehe